Wait when page loaded

Miniszterelnokseg_nemzetpolitikai_allamtitkarsag
Megvalosult_a_magyar_kormany_tamogatasaval
Öt nap Erdélyben

A Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. HATÁRTALANUL! pályázatot hirdetett meg 2021-ben a magyarországi  iskolák 7. osztályos diákjai számára a szomszédos országok magyarlakta területeire történő utazásához, amely a Magyar Kormány támogatásával valósult meg.

A pályázati kiírások céljai határon túli kirándulások támogatása a Magyarország határain kívül élő magyarság megismerése, valamint a magyarországi és a külhoni magyar fiatalok közti kapcsolatok kialakítása, illetve erősítése.

A „Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek” pályázaton A HATÁRTALANUL! program keretében, melyet a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatott 3. 618. 010 Ft-ot nyertünk !!

Céljaink: kapcsolatok teremtése az érintett tájegységek magyarságával, erősítsük egymásban az együvé tartozás érzését. Tanulóink érzékenyítése, a külhoni magyarokkal/magyarsággal kapcsolatban.

Az utazás során a meglátogatott helyszínekhez kötődő legendákkal ismerkedtünk meg. Minden nap „bevettünk” legalább egy várat. Aktív, élménydús hét volt, mely örök élményt adott mindannyiunknak.

1. nap:

Arad: a vesztőhelyen, a vértanúk sírjánál koszorút helyeztünk el.

Déva: Az Erdély szerte több ezer nehéz sorsú gyermeknek otthont adó Dévai Szent Ferenc Alapítvány

központjába látogattunk, átadtuk adományainkat, meghallgattuk egy, az otthonban élő kislány tájékoztatóját az otthonban élő gyerekek életéről, mindennapjaikról.

Majd a nagy meleg ellenére, meghódítottuk magos Déva várát.

1. nap:

Vajdahunyad: Vajdahunyadvárát kívül-belül megcsodáltuk.

Nagyszeben: Erdély szász fővárosában tettünk egy csodálatos sétát. Itt találjuk -többek között- a Hazugok hídját.

Prázsmár: Az UNESCO világörökség részeként elismert erődtemplomát látogattuk meg. A vastag falak, és a bennük kialakított élelmiszertároló fülkék láttán mindenkinek leesett az álla.

Törcsvár: A káprázatos szász határvár, az ún.”Drakula-kastély” várt minket.

Brassó: Ellátogattunk a történelmi Erdély legnagyobb szász városába, Brassóba. A máig fennmaradt bástyákat és tornyokat kerestük fel. A hatalmas, impozáns fő téren tett sétánkat a híres Fekete templom meglátogatásával fejeztük be, ahol Európa legnagyobb középkori török szőnyeggyűjteményét is láthattuk.

1. nap:

Alsócsernáton: Látogatást tettünk Székelyföld leggazdagabb skanzenjében, a Haszman Pál Múzeumban.

Kézdivásárhely: Sétáltunk Kézdivásárhely különleges főterén, melyet Gábor Áron ágyús szobra ural. A „céhek és udvarterek városában” a Céhtörténeti múzeumba is betértünk.

Szent Anna tó: Erdély egyik legnagyszerűbb látnivalójához, a Szent Anna tóhoz kirándultunk. Hatalmas élmény volt gyermeknek, felnőttnek egyaránt, amikor a buszunk elé az erdőből kisétált egy mackó. Védett növényritkaságok sorával ismerkedtünk az elbűvölő Mohos-tőzegláp megtekintésekor. A pallókon tett séta különleges élmény volt.

Csíksomlyó: Következő állomásunk a Csíksomlyói Kegytemplom volt. Elcsendesedtünk, megpihentünk az élménydús nap végén.

1. nap

Farkaslaka: A székelység nagy írója, Tamási Áron sírhelyét látogattuk meg. A római katolikus templom és temető mögötti virágos parkban nyugszik. Közösen elénekeltük a Székely himnuszt.

Korond: – Rövid sétát tettünk, a híres fazekasfaluban barangolva mindenki kedvére vásárolhatott valamilyen apró ajándékot.

Torda: Hazafelé a tordai sóbányába látogathattunk el. Erdély egyik legfontosabb turisztikai látványossága és gyógyhelye. Varázslatos hely.

Készült a Magyar Kormány támogatásával a Hársfadombi Nyelvoktató Német Nemzetiségi Általános Iskola 7. osztályosok HATÁRTALANUL!  pályázata pozitív elbírálása alkalmából.